ponnyhopparnas

Alla inlägg den 4 april 2011

Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 20:56

datan lagga så får inte in bilden...

men jag hade;

ett par gröna (:P) buxor ifrån Only

ett vitt linne,tunika från ullared!

& en brun kofta ifrån H&M


Håret va uppsatt i en knorr uppe på huvet, haha


// Ebba

Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 20:41

  • Jag gillar inte kolsyra!
  • Jag är beroende av salt lakris!
  • Beroende av mamma och pappa som kör mig hit och dit med ponysarna :)
  • Beroende av min dator ;))
  • Att mina kompisar e bäst!
  • Måste sova länge =)
  • Att hur många lingon finns det i världen i så gullig!
  • Kan typ alla reklamer på TV
  • Jag har inte det stökigt på mitt rum ;)
  • ÄLSKAR SOMMAREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Haha!!

/Victoria



Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 20:36

Min säng!

Bilder på mina fina ponnysar :D

Mitt stora skrivbord

/Victoria

Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 20:36

Min säng!

Bilder på mina fina ponnysar :D

Mitt stora skrivbord

/Victoria

Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 20:31

Det är mamma och pappa! Kan inte välja någon av dem ;)) De e bäst. De hjälper mig i stallet varje dag, e med mig på tävlingar och med i både med och motgångar ;D Har ännu en gång inga bilder på denna datorn....

/Victoria

Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 19:36

Hemmeslöv 08! Vi var där med Ann och massa andra. Vi hyrde hela banan där! :)) Jag hade Harfa då, och hon var HEL toppad! Jag ramlade av när vi typ red fram lite i paddocken ;) Hon gjorde sånna luftsprång hela tiden.... Men sen galoppera en annan tjej av henne till mig för jag blev väldigt rädd och ledsen. Men sen gick allt bra :D Har MASSA bilder så här kmr några stycken! Min Finaste! Rest In Peace Harfa Ex Haga <3


                     Fina Finaste Finingen <3

Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 19:01

Lollipop;


Finaste Flickan <3

Denn ponny betyder sjukt mycket för mig! Hon e min lilla buuuse... hihi.

Ja, dem första 30 minuterna bestod mest av hopp hit & dit, men efter ett tag slappnade hon av. Då gick hon riktigt fint!! 

Började ridpasset med att skritta i ca.10 minuter kanske, sen började jag trava så smått, krävde inte så jätte mycket av henne då. Sen började jag att jobba henne & då märkte man direkt att hon tyckte det va jobbigt, haha. Då började hon att studsa och massa sånt. När hon håller på så sitter jag verkligen bara & skrattar ! HAHA, hon är så gullig, för hon tror verkligen hon kan göra riktiga bocksprång men det kan hon verkligen inte, haha. hon e ju så liten! Sen började jag galoppera, guud, PIGG HÄST!  Helt galen va hon! Sen när jag hade galopperat en stund så fick hon skritta lite. Efter ett tag så gick jag ner & gjorde lite trav&galopp jobb, stark som attan va hon men jag gav mig inte! Efter 15 minuter gick hon fint, så då lät jag henna på stäcka ut sig lite i galoppen. haha det skulle jag inte gjort! Tog 3 varv på stora ute banan & få stopp på henne. HAHA, min galna ponniebus, eller ja hon e ju inte min längre.. 



Imorgon kommer Victoria & Karin o hämtar mig vid halv 3, så då åker jag med dem hem & rider Rub! :D Ebba gillaaa! Hihi efter det åker jag till stallet & mockar o sånt till Linus <3

På onsdag blir det till att hoppträna Poppan! Ska bli hur kul som helst! hihi, Dag 12 kommer upp här lite senare,


 


// Ebba 

Av ponnyhopparnas - 4 april 2011 18:13

    Jag har 3 ponnyer just nu eller 2½ ;) Rubin, Jims och Ninjo vår sällskapsshettis som vi har haft längst av alla. Så jag börjar med han!

Ja, han heter ju Ninjo och e vell typ 1 meter i manken skulle jag gissa på ;) Han e 7 år så född 2004 tror jag ;) (kan inte räkna) Men han var typ inte inriden när vi fick han, de hade typ bara kört honom och suttit på han typ 5 gånger. Så jag och Pauline höll på med han en sommar typ, haha! Vet inte hur många gånger vi flög av busen ;D Han var väldigt snäll i skritt och trav sålänge men inte sitter för långt bak på han för då bockar han och de gör han fortfarande. Men i galoppen blev han typ galen och bara drog iväg! +så hade vi ingen sadel, för de gillade han inte, bockade även då ;)) Men nu e han snäll efter ett antal avkastningar :D Nu e han oftast snäll. Jag har tävlat han en gång 50 cm utan sadel. Nolla! :)) duktig häst :D           +så e han sötast <3


Rubin som jag tävlar mest och högst på e född 1996 och jag fick han sommaren 09 den 19 juni ;)) Innan stog han hos team Ranarp som red och tävlade han. Innan det stog han på Össjö gård tror jag :D där han också e född, på Össjö-Gård vid slottet där de var ridskola innan. Där gick han först lite på ridskolan, men det funka inte. Så en annan tjej som heter Emelie red och tävla honom. Hon tävla mest dressyr på honom :) Men nu tävlar jag bara hoppning på han, men har blivit sugen på att prova en dressyrtävling faktiskt! Har tävlat upp till La på honom med bra resultat, 1 nolla kvar till medelsvår ;D Men förövrigt e han väldigt snäll och cool ponny! Han brukar inte stressa upp sig i onödan precis, men kan tagga till på tävling. Han gillar inte att hoppa lågt, eller gilla och gilla han tycker inte de e lika kul. Han e VÄLDIGT kräsen! Äter inte alla sorters godis och knäckebröd gillar han inte heller, då spottar han ut de.... Han e världs bäst! <3       

  på össjö när han va liten :D

Provridning på tjockis <3

  Också när vi prova tjockis! ;D

  BÄSTA!! <3<33


Jims Silver Lady eller Jims e född 2000 och jag har haft henne sen dagen efter julafton 09. Fast då köpte vi inte henne för jag skulle ingentligen bara sätte igång henne ;)) Men det tog lite tid för hon var skadad en gång i somras, och hon e väldigt speciell! Det har tagit lite tid för mig att hitta henne. Men nu e hon helt amazing <3 Hon har typ 6 st syskon, som familjen som ägt Jims innan också ägt! Alltså de hade de andra syskonen också ;)) Men Jims var den sista ponnyn som de hade kvar! De har själv ridit in henne. När de fick henne hade hon typ inte äns haft grimma tror jag. De tävlade henne, men hon blev skadad 08. Så då tog de föl på henne! Så hon fick föl sommaren 09! Grodan :D Men sen kom hon då till oss till vintern.

Nu tävlar vi Lb typ och La till sommaren ;) hoppas jag! Hon äter allt! om man jämför med Rub e de VÄLDIGT olika! ;DD Hon e iallafall galnast <3

    

Första gången jag satt på henne! <3

        Första tävlingen :))

       

<3

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards